Netelroos

Medische vragen beantwoord door dr. J. van de Merwe

Netelroos

Berichtdoor Macavity » 24 februari 2015, 01:32

Beste,

Ik heb myasthenia gravis en sjögren. Onlangs heb ik een aanval van netelroos gehad. Heeft dat iets te maken met Sjogren (ik heb een droge huid) ?

Ik werd gek van de jeuk en anti-jeuk zalf van de apotheek helpt niet. Is er iets dat wel helpt tegen die jeuk ?

dank
Macavity
Newbie
Newbie

Re: Netelroos

Berichtdoor Boksertje » 31 maart 2015, 17:46

Hoi, is netelroos geen allergische reactie dan? Ik heb dat ooit gehad na het eten van garnalen. Mijn hele lichaam stond vol , op mijn gezicht allemaal grote rode bollen, en op de rest van mijn lichaam staven die dik bovenop mijn huid zaten. Echt eng...Ik kreeg toen een shot penicilline ingespoten. Achteraf bleek dan weer dat ik ook een penniline allergie had :-(. Ik heb dat zo 10 jaar geleden ooit gehad, en nadien had ik ook nog verschillende aanvallen, dan helpt adrenaline geloof ik. Misschien moet je eens bij een dermatoloog langsgaan als je er nog eens last van hebt? veel succes!
Boksertje
Hero Member
Hero Member

Re: Netelroos

Berichtdoor MacApple79 » 10 augustus 2015, 23:26

Hoi, ik heb momenteel ook enorm last van netelroos over mn hele lijf.
Begon half mei en duurt nog steeds. Gelukkig heb ik van de HA antihystamine gekregen, dit helpt heel goed.
Helaas is een allergie niet te vinden, al 2x in een half jaar getest dmv plakproeven, bloed en fecestest.
Ook hier een peniciline en amoxiciline allergie. Dus een antibioticum zal moeilijk worden.
Ik heb nog steeds geen officiele uitslag voor Sjogren, maar het vermoeden van mijn reumatoloog wordt wel steeds meer bevestigd.
(Tip levomenthol van de apotheek verlicht de jeuk)
MacApple79
Newbie
Newbie

Keer terug naar Medische vragen aan Immunoloog