Part time last van droogte (alleen in de nacht)

Medische vragen beantwoord door dr. J. van de Merwe

Part time last van droogte (alleen in de nacht)

Berichtdoor su » 26 april 2016, 14:57

Hi allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot de droogte van jullie ogen, mond, keel en neus. Hebben jullie hier de hele dag last van? Of is het bij (een aantal) van jullie 'part time' in de nacht begonnen? Ik zelf heb hier alleen erg veel last van in de nacht. Ik wordt meerdere keren per nacht wakker door de droogte van al het boven genoemde en een dorst gevoel. Heb nu standaard een kan met kamille thee naast mijn bed staan om ff 'bij te tanken'. Overdag drink ik ruim voldoende en heb ik hier geen last van. Ik zit zelf nog vol op in de onderzoeken bij zowel een reumatoloog en een internist en wordt onderanderen op Lyme, Sjogren en andere reumatisch aandoeningen getest.

Ben benieuwd of sommige van jullie hier in herkennen.

Groetjes,

Su
su
Newbie
Newbie

Re: Part time last van droogte (alleen in de nacht)

Berichtdoor Tasja » 27 april 2016, 15:23

Ook ik heb eigenlijk alleen 's nachts last van droge ogen en droge mond. Vond het eigenlijk best raar maar ben dus niet de enigste daarmee. Ik gebruik voor de nacht Liposic ooggel en moet zeggen dat het wel wat helpt. Gebruik jij iets?
Tasja
Newbie
Newbie

Re: Part time last van droogte (alleen in de nacht)

Berichtdoor su » 28 april 2016, 14:39

Hi Tasja, Ik heb van de huisarts eerder wel oogdruppels en creme's gekregen, maar daar leken mijn ogen alleen maar droger van te worden. Dus voor nu gebruik ik niks in mijn ogen. Ik wil wel binnenkort gaan proberen om er een beetje ghee in te smeren (maar wil dat eerst nog ff verder researchen). Ik slik daarnaast wel levertraan en duindoornbes capsules. Mn mond is maar heel af en toe droog en heel minimaal. Mocht je last krijgen van een droge neus, dan kan je proberen om er een dun laagje cocos olie in te smeren voordat je gaat slapen. Bij mij werkt dat erg goed!
su
Newbie
Newbie

Keer terug naar Medische vragen aan Immunoloog